۱۳۸۹/۵/۹

tip of the day 85





یکنواختی فراموشی با خودش می آورد. از فراموشی تن گرفته تا فراموشی خاکی خانه ای، حتی آشپزخانه ای که هرروز و هر شب در آن قدم میگذاری.









۱۳۸۹/۴/۳۱

tip of the day 83





شما با آرامش تصنعی نمیتوانید خودتان را گول بزنید. آخر سر، جایی خرتان را میگیرد. رسیدن به آرامش صرفن با استفاده از ابزارهای آرامش بخش، تنها یک مسکن است. آن آرامشی ارزشمند است که از مواجه برهنه و خشن با واقعیت ایجاد شده باشد. آن آرامشی قابل ستایش است که پس از گذر کردن از بزرگترین سدتان در زندگی، یعنی خودتان، حاصل شده باشد.








۱۳۸۹/۴/۲۳





تنها چیزی که از روزگار دور برای او مانده
آغوش های دوستانه ایست
که سعی میکند کشش دهد
تا لحظه ای بیشتر، او را لمس کند








۱۳۸۹/۴/۲۲





من اینطوری اش را دوست دارم
گه و کر و کثیف و همینجوریش را
شبی را دو ترکه سیر کردن
کشش بدهیم، کش کشی میشود، کس کشی میشود
همینطوری خاک و خلی اش را دوست دارم
روزی، شبی، یک دفعه پیدا شدنت را
فکر نکردن هایت را
ایستاده شاشیدنت را








۱۳۸۹/۴/۱۹

یک - زنان و بلوز






http://media.twango.com/m1/large/0147/3dfda5c9c7f741b988b422d8e94ce314.jpg


میخواهم بگویم به شما که در موسیقی بلوز و جَز بلوز جادویی نهفته شده است. از آن نوع جادو هایی که حتی در کارتون ها و فیلمهای تیم برتونی هم ندیده اید.
اینرا با هم تصور کنیم که در یک شب ملو، در حالیکه سرت سبک است و بوی می و نزدیک به دیار یاری، یک زن با صدایی خش دار و خیلی خسته و با قدرتی که زنانگی ازش می تراوشد، در حالیکه سولو های گیتار بلوز و ساکسیفون در زمینه به گوش میرسد، برای شما بخواند. میخواهم به زیبایی تئاتر وار آن شب فکر کنید.
وقتی اسکارلت یوهانسون با آن چهره ی بی تفاوت و بی روح پا به عرصه ی موسیقی میگذارد و میخواند و این سبک را انتخاب میکند باید بی شک مداقه کرد. آدمی که به راحتی میتواند مردان را کنار بزند، بلوز را انتخاب میکند و آهنگهایی انتخاب میکند که همگی آنها را مردانی خوانده اند که شهره ی مردانگیشان هوش از سرها برده است.
میخواهم بگویم در این سبک از موسیقی میتوانید قدرتی که در صدای زنان است را بفهمید. آنقدر این سبک افشا کننده ی این قدرت است که زنی می آید و ترانه ای که قبلا تام ویتس خوانده است را با فخر میخواند و آخرش هم میگوید هانی، آی ویل بی گود تو یو.



I'm the ice cream man
I'm the one man band
I'm the ice cream man
Honey, I will be good to you

http://jazzbluesclub.com/uploads/posts/thumbs/1196626093_blues_women_anthology_3_front_small.jpg


اینها هم در یابید در حالیکه می را یافته اید.



http://getalbums.ru/uploads/posts/2008-05/1211733714_323354_400x400.jpg







۱۳۸۹/۴/۱۶

tip of the day 82





سر و صدای هم را در بیاورید. بگذارید بفهمند، بشنوند که چگونه در اوج لذت، مدتی را به دور از این دنیا سیر میکنید.








۱۳۸۹/۴/۱۲

چیزای عشقی 28





عزیزم، بیا تو یه بانک دو تا حساب باز کنیم. من هی ده هزار تومن به حسابت بریزم، و هی تو همون ده هزار تومن رو به حسابم بریزی. خیلی شیک هر روز بریم اونجا، من یکم زودتر. بعد اینکه پول رو ریختم به حسابت از بانک برم بیرون و تو بیای، در حالیکه عینک دودی زدیم، کمی کمرمون رو به نشونه احترام خم کنیم، سلام آقای فلانی، سلام خانوم فلانی بگیم و از کنار هم رد بشیم. انقدر اینکارو بکنیم که بانکیا شاکی شن.








۱۳۸۹/۴/۱۰





سیگاری آتش زدم، مردی در رو به رویم در ماشینش دستش را در دماغش کرد. سیگارم تمام شد، خاموشش کردم ولی هنوز انگشتش در دماغش بود. نزدیکش رفتم و به او گفتم: میخوای انگشتمو بهت قرض بدم، یه وقت دستت خسته نشه؟! گفت: دستت درد نکنه. دماغم عادت نداره انگشتی جز انگشت من بره توش.